torsdag 5. november 2015


                                                    Refleksjons notat 
                                                    Gjennomføring 

Jeg undervist et programfag på videregående skole som heter data og elektronikk. Tema var innbruddsalarmanlegg, hvor meste parten av undervisningsopplegget dreiet seg praktiske arbeid.
Jeg har laget litt presentasjon om fagstoffet og forklart til elevene hvordan innbruddsalarm fungerer og navnet til de andre komponentene som elevene skulle bruke i løpet av prosjektperioden. Og lover og regler som gjelder installasjon av innbruddsalarmsystem.
Elevene fikk også litt oppfordring til å prøve å få gjort praktiske delen uten noen mer hjelp fra meg. Dette synes jeg var viktig fordi elevene fikk trent å jobbe selvstendig, koble komponentene sammen ved bruk av bruker manual fra fabrikanten osv.
Vi fikk også praktisert litt en diskusjonbasert undervisning metode, hvor alle elevene i klassen fikk muligheten til å delta diskusjon og jeg som faglærer måte styre diskusjonen slik at elevene holder seg det som er faglig.


Den vg2 elektro klassen jeg underviser i faget

Faglig diskusjon og samarbeid mellom elevene


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar